marți, 13 aprilie 2010

Tutorial Office 2007 – Outlook… cu și fără spam

Cum am nickname-ul mdfro (iar domeniul este mdf.ro) m-am trezit pe mail-urile aferente cu o groază de spamuri de la prietenii chinezi puși pe afaceri (MDF nu înseamnă numai Main Distribution Frame ci și ceva de genul PAL melaminat). Serverul reținea majoritatea spamurilor dar nu făcea față fonturilor lor speciale. Atunci am apelat la o facilitate a Outlook-ului de a pune filtru spam la nivel de țară. Outlook-ul folosește TLD (top-level domain) pe două niveluri gTLD (generic top-level domain) – de exemplu .edu, .com, .gov și pe ccTLD (country code top-level domain) – de exemplu .cn (China în cazul meu).

Pentru asta am apelat la: Actions – Junk E-mail – Junk E-mail Options – International tab.

mdfro


De asemenea se pot selecta codificări și seturi de caractere specifice… Mi-am ales țara care mă interesa… dar trebuia să aleg și altele, pentru că efectul a fost doar parțial (cca. 60%)… Poate oamenii erau bine intenționați dar cine să le înțeleagă caracterele.

Dacă tot suntem la un tutorial… să prezint și câteva situații mai des întâlnite (majoritatea le folosim, dar nu se știe cine are nevoie):

Alegerea unui nivel de protecție a mesajelor nedorite…

Actions – Junk E-mail – Junk E-mail Options… Options

Sfatul meu este alegerea unui nivel High, chiar dacă Atenție! se vor duce și câteva mailuri “pozitive” în directorul de Junk E-Mail. Verificați, deci, directorul înainte de golire.

Blocarea unui personaj insistent… sau a unui domeniu…

mdfro

click dreapta pe mesaj Junk E-mail – Add Sender to Blocked Senders List sau pentru domeniu…

Actions – Junk E-mail – Junk E-mail Options… Blocked Senders – Add